Klassekampens sommerbåt går i år frå Trondheim til Bergen, og det er galeasen Svanhild som sørgjer for sjøvegs transport for reisefølgjet. Frå Trondheim gikk turen til Frøya, vidare til Smøla og så til Surnadalsøra/industrikaia der båten er kveld. Bladfykane arrangerer på sin tur nedover Vestlandet både debatt, konsertar og panelsamtalar og er på jakt etter gode saker.
Kva var vel meir naturleg ann at Svanhild svippa heimom Nordvik når ho først var her på traktane. Svanhild er nemleg i si tid bygd på Nordvik, men det er jammen lenge sida – nemleg i 1889.
Etter lynvisitten på Nordvik og Surnadalsøra er turen planlagt til Kristiansund, før det ber sørover og etter kvart endar opp i Bergen.
Nedafor kan du lese meir fakta om Svanhild – henta frå wikipedia
Fakta om Svanhild som vi har henta frå Wikipedia
- Svanhild ble bygd i 1889 på Nordvik i Surnadal på Nordmøre.
- Konstruktør Jon Børve og bygger Jo Sjøtrø.
- Båten ble bygd for brødrene Ola og Johan Drøpping.
- Lengde skrog o.a. 76 fot + baugspryd.
- Bredde 21 fot.
- Dyp 8 fot.
- Tonnasje ca. 120 tonn.
- Byggemateriale furu.
- Original rigg: gaffelrigga jakt med en pålemast. Storseil (140 kvadratmeter), toppseil, fokk, klyver, jager, skværseil, breifokk.
- Totalt seilareal var omtent 400 kvadratmeter.
- Svanhild ble rigget om til galeas rundt 1925. Seilarealet ble da noe mindre.
- Første motor, en 50 Hk Wickmann, ble installert i 1936.
- Skuta ble restaurert ved Hardanger Fartøyvernsenter i perioden 1991 til 1997.
- Det meste av skroget ble da skiftet ut.
- Skroget er nå slik det var i 1889, riggen slik den var rundt 1925 (galeasrigg).
- Nye seil er sydd i linduk av seilmaker Brodersen i Lyngør.
- Det er nå installert 2 motorer type Perkins SABRE i Svanhild. Hver er på 182 HK.
- Ny innredning med ny bysse og utvida køyekapasitet samt to nye toalett kom vinteren 2008 i forbindelse med Svanhilds deltakelse i Tall Ship Race sommeren 2008.